Startsida

fredag 29 januari 2021

Hur coronaviruset har påverkat mej

Man ser det tydligt i kommentarsfälten i olika medier. 

Med corona kom nya grupperingar och ännu mera hat. 

Jag måste erkänna att jag inte är speciellt oroad över coronaviruset. När jag berättar det för folk i min omgivning verkar det vara många som tror att jag helt enkelt inte bryr mej. Jag försöker följa beslutsfattarnas riktlinjer så gott jag kan. Jag spritar händerna ofta och bär dagligen munskydd både när jag jobbar och när jag besöker butiken. Jag tycker det är tungt att använda munskydd hela arbetsdagen. Luften jag andas är till stor del min fuktiga utandningsluft som troligtvis även innehåller dåligt skräp som kroppen gör sej av med. Anledningen till att jag använder munskydd är för att jag bryr mej. Jag förstår människor som är oroliga fast jag inte oroar mej själv. För mej har ändå corona medfört sej en del bra saker. En av sakerna är att jag nu kan vara hemma  och leva som den eremit jag är utan att behöva utpekas som en konstig varelse. Jo men visst finns det även nu många som utpekar mej som konstig, men inte i lika stor utsträckning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar